Rzecz o oddawaniu autostrady A8

Pomijając rozważania z gatunku:
- czy faktycznie jest to autostrada i na jakim odcinku (przemianowano niektóre odcinki obwodnicy na S i teraz około połowy drogi to S a druga połowa to A)
- dlaczego płatne będzie dla tranzytu coś, co miało ten tranzyt zatrzymać poza miastem?
- opłata będzie zawsze dla TIRów, których wpływ na ulice miasta jest największy
została kwestia oddawania odcinków AOW.
Gdy gazety odtrąbiły już „oddanie nowoczesnej autostradowej obwodnicy Wrocławia” pod koniec grudnia, mieli na myśli oczywiście ekspresową obwodnicę Bielan, gdyż oddano tylko odcinek na południe od Wrocławia, nawet nie zahaczającą o Wrocław.
Kolejne odcinki miały być gotowe:
- do lotniska w połowie stycznie, ale jak się znów okazało jakiś most „nagle i niespodziewanie” zaczął się osuwać o 20(sic!) cm, więc mają tam więcej roboty – wiadomość o tym pojawiła się dopiero w styczniu, gdy było wiadomo o tym już w lipcu podobno. Tak czy inaczej – potrzebują 2 tygodni odwilży > 5 stopni Celcjusza, więc czy taka pogoda będzie w styczniu? Być może gdzieś na południowej półkuli, ale przecież nie u nas, więc „znów wszystko przez pogodę” – oddanie około połowy marca.
- do Długołęki – pierwotny plan zakładał marzec, później czerwiec a teraz, nikt nic nie wie – jeszcze nie skończyli pylonu, przed nimi wieszanie want i mnóstwo innych obiektów inżynieryjnych i „znowu zawiniła pogoda” bo przecież beton i minusy się nie lubią.
Tak więc kiedy pojedziemy całym (płatnym) odcinkiem AOW? oby do końca roku się udało…

This entry was posted in Pierzeja and tagged , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>